Auteur | Kaplan, R.S. |
ISBN | 9789025423032 |
Uitgeverij | Business-Contact |
Een nieuw managementinstrument waarmee managers groeistrategie kunnen vertalen in praktische doelstellingen. Kaplan en Norton zijn de architecten van een revolutionair nieuw managementinstrument : de balanced scorecard. Hiermee kan de manager vier categorie'n meten : financi'le prestaties, kennis van de klant, interne bedrijfsprocessen en innovatie en kennisontwikkeling. Daardoor kan hij individuele, organisatorische en multidepartementale initiatieven op elkaar afstemmen, waardoor, het bedrijf nog beter kan inspelen op de wensen van de klant. In Op kop met de balanced scorecard leggen de auteurs duidelijk uit hoe managers dit nieuwe instrument kunnen opzetten en in praktijk brengen. Met de balanced scorecard zijn ze vervolgens in staat te investeren op de lange termijn - in klanten, in medewerkers, in productontwikkeling en in nieuwe systemen - in plaats van zich te richten op snelle resultaten op de korte termijn. Het boek is gelardeerd met voorbeelden van bedrijven die de balanced