Management en organisatie in de media- en entertainmentindustrie

Auteur Scholten, J.
ISBN 9789047301189
Uitgeverij

Zwerfboek maken van deze titel:

Online te koop:

Boek Scholten, J. 9789047301189

De media- entertainmentindustrie is in de afgelopen decennia enorm veranderd. Internationalisering, internet en technologische ontwikkelingen hebben het medialandschap voorgoed een ander aanzien gegeven. Door deze ontwikkelingen hebben zich ook op gebied van management en organisatie in deze branche grote veranderingen voorgedaan. Zo wordt tegenwoordig op grote schaal gebruikt gemaakt van interactieve media. Daarnaast begint de scheiding tussen de branchegebieden te verdwijnen en heeft de ontwikkeling van zogenaamde crossmedia- of multimediabedrijven een vlucht genomen. In dit boek wordt een helder beeld geschetst van organisaties die werkzaam zijn binnen de Nederlandse entertainmentindustrie. Aandacht gaat uit naar de vorm die organisaties aannemen. De centrale thema's hierbij zijn: missie, doelstelling, strategie, managementstijl, structuur, personeel en cultuur van de organisatie. Hierbij wordt steeds een koppeling gemaakt tussen theorie en interessante voorbeeldcases uit de media-

BoekenBoeken

Zwerfboek.nl maakt gebruik van cookies.
Accepteren Meer informatie