Auteur | Huizingh, E. |
ISBN | 9789043013529 |
Uitgeverij |
Innoveren is het introduceren van nuttige vernieuwingen. Het is van cruciaal belang voor elke organisatie en op lange termijn de sleutel tot succes. Maar innovaties laten zich niet eenvoudig plannen: het is immers nooit zeker of een nieuw product ook een succes zal worden. Hoe weet u bijvoorbeeld of er vraag naar zal zijn? En hoe weet u of een nieuwe technologie in de praktijk goed werkt? In 'Innovatie' wordt duidelijk gemaakt hoe innovaties tot stand komen en hoe organisaties innovatiever kunnen worden. Het richt zich daarmee enerzijds op het innovatieproces, waarbij onder andere ideegeneratie, productontwikkeling en marktintroductie aan de orde komen. Anderzijds bespreekt het boek het innovatiebeleid binnen organisaties. Het is geen toeval dat sommige bedrijven er wel in slagen om een continue reeks innovaties voort te brengen en andere niet. Maar hoe stimuleert u organisaties innovatiever te worden? Hoe zorgt u ervoor dat medewerkers zijn gedreven tot verbetering en vernieuwing? En