Auteur | Wood, J. |
ISBN | 9789047000099 |
Uitgeverij | Business-Contact |
John Wood was al op jonge leeftijd 'director of business development' voor Microsoft in Zuidoost-Azië en Australië en leefde het luxeleven van een hard werkende, goed betaalde en bereisde zakenman met dito vriendin. Tijdens een wandelvakantie in Nepal, waar hij even kon ontsnappen aan de veeleisende Steve Ballmer en de lange werkweken, ontdekte hij dat hij iets anders met zijn leven wilde; iets doen wat blijvend en belangrijk was. Op deze reis bezocht hij een school en zag dat de kinderen daar geen boeken hadden. En dat terwijl hij wist dat zijn vrienden, ouders en collega's tweedehands kinderboeken op zolder bewaarden, die ze zo zouden willen weggeven. Dat zette hem op het spoor van een nieuw doel en een nieuwe carrière. Vanaf dat moment werkte Wood aan de oprichting van de non-profitorganisatie Room to Read, die momenteel kinderen in zestien landen voorziet van boeken en scholing. Wood kon zijn netwerk, zijn managementtalent en commerciële kennis, en al zijn