Auteur | Roovers, M. |
ISBN | 9789012119900 |
Uitgeverij | Sdu Uitgevers |
Het midofficeELEKTRONISCHE DIENSTVERLENING TUSSEN FRONTOFFICE EN BACKOFFICEElektronische dienstverlening vormt tegenwoordig een belangrijk onderdeel van het dienstverleningsspectrum van allerlei organisaties, waaronder gemeenten. Hierbij wordt in toenemende mate gebruikgemaakt van een zogeheten midoffice voor de (ont) koppeling van fronten backoffice. De midofficearchitectuur is geschikt voor alle organisaties die worstelen met de actuele problematiek rondom elektronische dienstverlening, het klantgeoriënteerd en vraaggestuurd inrichten van het frontoffice (kantelen) en het ontsluiten van het productgeoriënteerde backoffice en de bijbehorende (legacy) systemen.Dit boek is het resultaat van een onderzoek naar midofficeoplossingen voor gemeenten. In een laboratoriumopstelling zijn negen midofficesuites handson geëvalueerd aan de hand van een groot aantal beoordelingscriteria. Dit evaluatieraamwerk weerspiegelt zowel de meer theoretische uitgangspunten van het midoffice als