Auteur | Willemarck, P. |
ISBN | 9789077432051 |
Uitgeverij | Scriptum |
Winnaar Tijd managementboek van het jaar 2006 Innovatie is onmisbaar voor groei. Zelfs grote groeibedrijven als Sony en Nokia kunnen uiteindelijk niet beletten dat concurrenten zoals iPod of Blackberry hen marktaandeel ontfutselen. Gaan innovatie en grote structuren wel samen? Hoe kan een onderneming ervoor zorgen dat ze competitief blijft? De auteur maakt een heldere en duidelijke analyse. Uit uiteenlopende cases blijkt dat innovatie in het businessplan zelf moet zitten, dat het bedrijf er permanent moet naar streven goederen en diensten te produceren van superieure kwaliteit. Om dat allemaal tot een goed einde te brengen moet je bijna een inventieve of mediagenieke bedrijfsleider zijn zoals Steve Jobs, Richard Branson, of Nicolas Hayek. Toch is er ook hoop voor ander bedrijfsleiders. De jury verkoos ' Het Edisonteam' tot Managementboek van het jaar voor zijn originele en inspirerende kijk op het thema innovatie, dat in dit boek een voor iedereen haalbare doelstelling lijkt. De