Auteur | Brandt, T. van den |
ISBN | 9789058072214 |
Uitgeverij | Atlas/Plataan |
Zijn liefde voor het medium is grenzeloos: John de Mol ruikt, eet en ademt televisie. Hij bedacht klassiekers als Medisch Centrum West en All You Need Is Love en klom op van bandjesknipper bij piratenzender Radio Noordzee tot bestuursvoorzitter van Endemol, Europa's grootste televisieproductiebedrijf. Wereldwijde erkenning kreeg hij met het programma Big Brother, dat het aanzien van de televisie voorgoed zou veranderen. Na zijn vertrek bij Endemol bleef De Mol niet stilzitten, maar stampte een compleet nieuw internationaal media-imperium uit de grond. Hij bouwde een netwerk van radiozenders in Europa op, kocht aandelen in toonaangevende ondernemingen en startte zijn eigen tv-zender. De gangen van John de Mol brengt de man en zijn brandende ambitie in beeld: als keiharde zakenman, als kettingrokende gezondheidsfreak, als workaholic, womanizer en miljardair. Het boek vertelt het verhaal van zijn jeugd, het kortstondige huwelijk met zangeres Willeke Alberti, het overweldigende succes van