De blauwe oceaan

Auteur Kim, W. Chan
ISBN 9789025428310
Uitgeverij Business-Contact

Zwerfboek maken van deze titel:

Online te koop:

Boek Business-Contact Kim, W. Chan 9789025428310

Bedrijven hebben altijd groei gezocht in concurrentievoordeel, meer marktaandeel en⁄of differentiatie. In de toekomst zullen volgens Kim en Mauborgne deze en andere aspecten van concurrentiestrategie geen winstgroei meer opleveren. 'De blauwe oceaan' is de neerslag van hun ideeën over concurrentie en de toekomst van het bedrijfsleven. De auteurs beargumenteren dat concurrentiestrijd alleen nog maar leidt tot een bloedige rode oceaan van rivalen die als haaien vechten voor creatie of ontdekking van nieuwe, onontgonnen marktgebieden: blauwe oceanen. Deze vorm van waarde-innovatie kan een voorsprong van meer dan tien jaar op de concurrentie inhouden. De tot de verbeelding sprekende, uitgewerkte voorbeelden in dit boek zijn onder meer Cirque du Soleil en JCDecaux. 'De blauwe oceaan' is gebaseerd op analyse van 150 grote en kleine bedrijven die een dergelijke strategische waarde-innovatie realiseerden. Kim en Maubrogen hebben deze analyse omgezet in een degelijk, bondig betoog

BoekenBoeken

Zwerfboek.nl maakt gebruik van cookies.
Accepteren Meer informatie