Crossmediale journalistiek (e-book)

Auteur Thomas van Aalten
ISBN 9789460942075
Uitgeverij

Zwerfboek maken van deze titel:

Online te koop:

Boek Thomas van Aalten 9789460942075

Het zijn barre tijden voor de kwaliteitsjournalistiek. (Dag)bladen zien hun lezersaantallen slinken en verliezen de strijd om het laatste nieuws; actualiteitenprogramma's op televisie worden weggesaneerd. Tot overmaat van ramp zijn de lezers en kijkers steeds ouder; wie neemt er nog een abonnement op de krant, als alles op internet staat? Of zijn het juist gouden tijden voor de kwaliteitsjournalistiek? Thomas van Aalten kiest voor de laatste optie. Hij laat in dit handboek zien waar de kansen liggen: in de crossmediale journalistiek. Daarvoor kunnen diverse kanalen (van 'tablets' tot iPhones en blogs) worden ingezet voor tekst, audio, video en foto, mits de eigenzinnigheid en kwaliteitseis van de journalist altijd de boventoon voeren. En dat is - op uitzonderingen na - nog niet het geval. Crossmediale journalistiek vereist een andere attitude.Van Aalten toont een vernieuwde hiƫrarchie en organisatie van de journalistiek, legt uit waarom goede journalistieke producten nooit 'af' zijn,

BoekenBoeken

Zwerfboek.nl maakt gebruik van cookies.
Accepteren Meer informatie