Auteur | Koornstra, M.J. |
ISBN | 9789087280185 |
Uitgeverij | Leiden University Press |
Een ?must? voor alle psychologen, economen en sociale wetenschapsbeoefenaren met theoretische interesse en enig begrip van meerdimensionele gegevensanalyses.Het boek bevat een unificerende theorie over hoe iedereen als gevolg van eerdere, individueel andere ervaringen dezelfde objectruimte metrisch transformeert met andere transformatie parameters tot individueel verschillende, psychologische ruimten voor oordelen enerzijds en voorkeuren anderzijds. Individuele ervaringen veranderen doorgaans, waardoor die psychologische ruimten ook individueel veranderen. De theorie vormt daarom een psychologische relativiteitstheorie van waarnemen, oordelen, voorkeuren en dynamisch keuzegedrag.Dit boek is een ?must? voor alle psychologen, economen en sociale wetenschapsbeoefenaren met theoretische interesse en enig begrip van meerdimensionele gegevensanalyses. Het bevat een integratie van ruim twintig theorie?n over waarnemen, oordelen, preferenties en risicobeslissingen tot ??n wiskundige theorie.