Auteur | Theo IJzermans |
ISBN | 9789058714138 |
Uitgeverij |
Piekeren over problemen, ergernissen, gevoelens van onmacht en onrecht. Veel mensen hebben dagelijks te maken met deze bronnen van spanning en onrust. Vaak leggen zij de oorzaak ervan bij de situatie zelf. `Het ligt niet aan ons', denken ze. Dat maakt werken uitputtend in plaats van prettig. Maar een groot dee! van de narigheid veroorzaken we echter zelf. Onze manier van denken en fantaseren bepaalt uiteindelijk hoe we ons voelen en hoe we ons opstetlen en gedragen. Dit is het uitgangspunt van de Rationele Effectiviteits Training (RET). Met dit boek leert u beter omgaan met allerlei situaties in het werk die aanleiding kunnen zijn voor ergernissen, stress, niet-productief gedrag en slechte sociale contacten. De vele voorbeelden in het boek maken de boodschap duidelijk: een manager van emoties heeft zichzelf beter in de hand. THEO IJZERMANS was psycholoog-psychotherapeut en bedrijfstrainer. Hij was onder meer betrokken bij de opleiding van trainers en adviseurs op het gebied van RET