Auteur | Joost Nijsen |
ISBN | 9789057596858 |
Uitgeverij |
Het vak van literair uitgever is omgeven door mythen enmysteriën. Hoe scheid je bij ongevraagde manuscriptenhet kaf van het koren? Wat is het verband tussene-books en kleur op snee? Hoe beïnvloed je de media? Wat betekent het als in een redactievergadering besloten wordt tothet fatale oordeel pniof ? Wat is de relatie tussen 007 en een scout? Waarom noem je een agent ‘een vent die rent voor een cent’? En:wat gebeurt er nou toch altijd daar in Frankfurt?Het afgelopen decennium deden zich grote veranderingen voor inde literaire uitgeverij. Schrijvers werden ondernemers, redacteurenmarketeers. Agenten kwamen ook in ons land op. Het e-book ligtop ieders lippen – en misschien weldra op ieders schoot. Lezerswinkelen grootscheeps via internet en laten boekwinkels steedsmeer links liggen.Al deze revoluties komen aan bod in het even vermakelijke alsleerrijke 'ABC van de literaire uitgeverij', dat ter gelegenheid vanhet vijftienjarig jubileum van Uitgeverij Podium geschreven werddoor